Notulen van de Algemene ledenvergadering van de JBC Mazijk de Petanque op 10 maart 2025 in de kantine van het boulodrome.
Aanvang 20.00u.
Aanwezig: Jessica vd Wal, Ruud Klijn, Jan Doedens, Aad Kester, Teo Gorter, Cor Hagenaars, Tua Roose, Paul Roose, Mia Brinkman, Martin Braun, Marianna Minnen, Ilse Hoogerhuis, Nico den Heyer, Trudy den Heyer, Bert Gerrits, Wies Gerrits, Liesbeth Bode, Lucie van Geffen, Corrie van Willigenburg, Hans van Haaren, Hans van der Poel, Tiny Pettinga, Dirk vd Leer, Charles Jansen, Anita Willems, Fridjof Egeler, Mieke Egeler, Thea Vermeulen, Liesbeth Smulders, Riens Kraaijeveld, Ben van Leeuwen, Rob van Wilgenburg, Fred Drent, Kees van Rossum, Gerard Woutersen, Magda van Os, Anja Lucassen, Wim Lucassen, Marga Staakman, Jenny Beauveser, Gonny Dekker, Karin de Graaf, Joop van Os, Thea Savelberg.
Afgegeven machtigingen: Jennie de Jong, Corrinne van der Poel, Marlies Kester, Evelyne van Wijk.
Afwezig met kennisgeving: Mirjam Ellous, Hans Hartwigsen, Marlies Kester, Evelyne van Wijk, Hans Barneveld, Jennie de Jong, Inge Hagenaars, Corrinne van der Poel
1. Opening
Mia opent de vergadering om 20.00 uur en heet iedereen van harte welkom. Fijn dat er zoveel leden naar de vergadering zijn gekomen. Iedereen mag vanavond 2 consumpties op rekening van de vereniging nemen.
2. Vaststellen agenda
Nico de Heyer geeft aan dat hij de begroting van 2025 mist op de agenda, Deze wordt toegevoegd aan het agendapunt “jaarstukken 2024”.
3. Mededelingen/ingekomen stukken
Er zijn geen mededelingen of ingekomen stukken.
4. Notulen ALV 2024
Mia belicht nog even bij punt 8 van de notulen dat we vorig jaar hebben besloten dat de contributie dit jaar met 1 euro per maand omhoog gaat.
De notulen worden daarna met dank aan de secretaris vastgesteld.
5. Jubilarissen
Het bestuur heeft besloten om een inhaalslag te maken met het uitreiken van de tossmunten. In het verleden is aan een aantal mensen geen tossmunt uitgereikt toen zij 12,5 jaar lid van de club waren. Die krijgen ze vanavond alsnog. Daarnaast worden tossmunten uitgereikt aan mensen die langer dan 35 jaar lid zijn. De personen die er recht op hebben en niet aanwezig waren, krijgen de tossmunt later.
Dit zijn de jubilarissen:
Tussen de 12,5 en 25 jaar
Otto Batema 18,5
Liesbeth Bode 19,5
Bert en Wies Gerrits 20,3
Trudy en Nico den Heyer 17,6
Hans Hartwigsen 24,5
Jan Hopman 17,5
Steef Kosterman 23,5
Lia Lam 17,7
Marianna Minnen 24.7
Ilse Hoogerhuis 12,5
Tiny Pettinga 24,7
Kees van Steenkiste 23,5
Jessica vd Wal 20,9
Meer dan 25 jaar
Desiree van Tuijl 35,7
Jennie de Jong 36,6
Corrie van Willigenburg 25,8
Thea Savelberg 39,6
Thea wordt speciaal in het zonnetje gezet. Zij is vanaf het ontstaan van onze vereniging al lid. Zij heeft zich ook al die tijd ingezet voor de vereniging. Zij heeft als cadeau een ets betreffende het jeu de boulen gekregen. Deze ets is door Joop van Os gemaakt.
Na afloop bleek dat Magda van Os ook al 27,6 jaar lid is. Zij heeft na afloop van de vergadering alsnog de tossmunt en de bloemen ontvangen.
6. Kantine
Aad geeft aan dat er momenteel niet veel meer nieuws te melden is dan hetgeen dat op de website is gepubliceerd. Het bestuur heeft een goed en constructief overleg met de directeur van Stichting Wijk Sport. Met elkaar zoeken we naar een goede oplossing. Onze situatie kan niet los gezien worden van de andere problemen die op het sportpark spelen, met name bij CDW en Dorsteti. Vertegenwoordigers van de verschillende verenigingen, waaronder Jan Doedens, zijn bezig met het opstellen van een korte en een lange termijnvisie van het sporten in Wijk bij Duurstede om daarmee in gesprek te gaan met de politiek. Op 25 maart is er een raadsvergadering waarvoor een ieder uitgenodigd is.
7. Commissies
De wedstrijdcommissie
Ben van Leeuwen vertelt hoe de nieuwe wedstrijdcommissie is begonnen en wat ze op hun ontdekkingsreis zijn tegengekomen. Ze hebben inmiddels een aantal toernooien georganiseerd en werken kostenneutraal. Het team, dat oorspronkelijk startte met Ben van Leeuwen, Fred Drent, Dirk van Leer en Tiny Pettinga, is in de loop van het jaar uitgebreid met Karin de Graaf en Martin Braun.
We wachten of Bunnik ons nog uitnodigt om in de zomer weer tegen elkaar te spelen.
Volgend jaar willen we een carnavalstoernooi organiseren, waarbij de deelnemers in carnavalskleding worden verwacht.
De activiteitencommissie
Hans van Haaren vertelt dat zij in het afgelopen jaar een spelletjesmiddag hebben georganiseerd, de open dagen hebben begeleid, de boules activiteiten bij Eten bij Agnes in Cothen hebben georganiseerd, een clinic gegeven aan ca 80 HAVO-5 leerlingen en geholpen hebben met ondersteunende werkzaamheden bij het Kersentoernooi.
Dat willen ze dit jaar ook weer doen. De commissie is begonnen met Tua Roose, Mimi van Brummelen, Joop van Os en Hans van Haaren. In de loop van het jaar zijn Marga Staakman en Jennie de Jong ingestapt. En dat is maar goed ook want op 3 mei organiseren we vanwege ons 40-jarig jubileum een groot evenement op de Mazijk, de bakermat van de vereniging. Met een accordeonist, schilders van het Wijks atelier en een stand van Delicatessen Plus willen we een Franse sfeer creëren. Iedereen kan dan een partijtje komen boulen of deelnemen aan enkele spelletjes, waaraan gesponsorde prijzen worden gekoppeld. Het team is druk bezig om allerlei sponsoren aan te trekken. Een aantal toezeggingen hebben zij reeds gehad. Tevens is er een sponsorverzoek bij het Cultuurfonds ingediend.
Joop vult aan dat we in de zomerperiode een KUB-toernooitje willen organiseren. Het spel staat bekend als Koningsspel. Mochten er mensen zijn die dat spel thuis hebben, dan maken we daar tzt graag gebruik van.
Joop wijst ook op een stuk dat hij heeft geschreven over de historie van onze club en over de geschiedenis van de Mazijk. Dat kun je terugvinden op onze website. Dit zal ook worden ingestuurd naar het Groentje en gebruikt worden als basis voor een eventueel interview met RTV Utrecht.
Joop doet een oproep om de website goed te bezoeken en in het gastenboek een reactie te geven op zaken die men gezien of gelezen heeft.
Hans vraagt daarop of er iemand is die een geluidsbox heeft, die we op 3 mei kunnen gebruiken om Franse chansons te draaien als de accordeonist niet speelt. Jan Doedens stelt er een beschikbaar. Tevens zou het heel fijn zijn als een aantal mensen zich beschikbaar stelt om op 3 mei te helpen bij het evenement.
De Barcommissie
Bert Gerrits geeft aan dat de barcommissie bestaat uit doeners. Elke avond of dag waarop er iets georganiseerd wordt, zorgt de barcommissie voor voldoende capaciteit om anderen van een drankje of een hapje te voorzien. Na afloop ruimen ze de boel weer netjes op. Momenteel bestaat de groep uit 5 mensen.
Het is fijn dat de betalingen van de consumpties nu uitsluitend digitaal gaan.
Bert maakt een rooster voor alle vrijwilligers zodat zij van tevoren weten wanneer ze dienst hebben. Ze zouden er graag 2 mensen bij hebben die achter de bar willen helpen. Dan worden de werkzaamheden verspreid over meer mensen waardoor de belasting vermindert.
Aad geeft daarop de aanvulling dat op wedstrijdavonden de frituur pas aangaat na afloop van de wedstrijden. Hierdoor krijgen de leden van de barcommissie ook de gelegenheid om tussen de wedstrijden door even een drankje met de andere leden te nuttigen. Cor Hagenaars vraagt of dat uitsluitend op de dinsdag- en donderdagavonden geldt. Dat staat namelijk niet zo duidelijk op de website. Aad geeft aan dat het deze avonden betreft en zal dat duidelijk maken op de website.
Cor vraagt ook aandacht voor de kantinebezetting op de zaterdag, waarop de NPC-teams spelen. Aad geeft aan dat hij daarover met Bert afspraken heeft gemaakt en dat dit de laatste keer dat we thuis speelden goed gegaan is. Beide teams hebben toen mensen achter de bar geleverd zodat iedereen vrij kon spelen.
8. Jaarverslag secretaris 2024
Het jaarverslag is van tevoren naar iedereen gezonden. Cor vraagt waarom de winnaars van de toernooien wel genoemd worden, maar niet wie de winnaars van de bijzondere mêlées zijn. Jan geeft aan dat hij heeft opgenomen wat hij kon terug vinden waarop een discussie ontstaat of wanneer je mensen wat tekort doet. Uiteindelijk geeft Mia aan dat we dit meenemen en bekijken hoe we dit in de toekomst zullen oppakken.
Hans van Haaren vraagt waarom de eindstanden van de teams die (externe) competities spelen, niet zijn meegenomen in dit verslag. HIj vraagt om daar in de toekomst wel aandacht aan te besteden.
9. Contributie
Vorig jaar is al afgesproken dat de contributie dit jaar per maand 1 euro omhoog gaat.
10. Jaarstukken 2024
De stukken zijn met de uitnodiging naar de leden verzonden. Nico den Heyer vraagt wat er onder reductie lidmaatschap moet worden verstaan. Dat wordt opgenomen als verliespost. Paul legt uit dat nieuwe leden niet het volledige contributiebedrag hoeven te betalen als zij in de loop van het jaar lid worden. Hij boekt dan wel het volledige contributiebedrag als winst. Het gedeelte dat een nieuw lid niet hoeft te betalen boekt hij als verliespost.
Aad wijst op de hoge opbrengst van de Vriendenloterij. Mochten er nog leden zijn die lid zijn van de Vriendenloterij en hun loten nog niet aan de vereniging hebben gekoppeld, dan zou het fijn zijn als dat alsnog gebeurt. Dat kost je niets en levert de vereniging 40% van je inleg op. Joop weet hoe je je moet aanmelden.
Nico heeft ook een vraag over de begroting. Hij ziet een begrote opbrengst voor de bondsbijdrage ad €2500,00 maar ziet dat niet terug in de begrote uitgaven. Paul geeft aan dat hij dit zal uitzoeken en komt daarop terug.
Hans van Haaren geeft aan het begrote bedrag van €500,00 als opbrengst voor de jubileumkosten hem erg laag lijkt gezien de ontwikkelingen die er zijn binnen de activiteitencommissie. Hij verwacht dat daar wel €1.000,00 bovenop kan.
Joop vraagt wat de hoogte van de contributie dit jaar is. Het antwoord is €142,00 per lid per jaar. Trudy den Heyer stelt nog een vraag over de verhoging van de contributie. Zij had in haar herinnering dat we uitsluitend vorig jaar de contributie met 1 euro per maand zouden verhogen. De notulen van de ALV van vorig jaar geven echter anders aan. Deze zijn inmiddels goedgekeurd.
Dirk van Leer stelt de vraag hoe ver we als club willen gaan in het verhogen van de contributie omdat wij al de club in de regio zijn die de hoogste contributie berekent. Jan geeft daarop aan dat dat niet te zeggen is. De omstandigheden binnen de verschillende verenigingen zijn verschillend. Sommige verenigingen hebben eigen banen, een eigen bar of heel veel sponsorborden. Er volgt een discussie over de kosten die we maken en de huur die we betalen. Een pijnpunt, dat wordt genoemd, betreft de staat van onderhoud van de bielzen langs de buitenbanen. Die zouden al enige tijd worden vervangen.
11. Verslag kascommissie en decharge bestuur
Bert Gerrits en Tiny Pettinga hebben de kas gecontroleerd en vragen de leden om het bestuur decharge te verlenen. De leden gaan daarmee akkoord.
12. Verkiezing leden kascommissie
Tiny Pettinga en Martin Braun vormen de nieuwe kascommissie.
13. Nieuwe Commissie PR.
Om de kosten voor de leden te drukken zou het fijn zijn als we meer sponsors zouden kunnen aantrekken. We mogen nu ook borden aan de buitenhekken plaatsen. Wie stelt zich beschikbaar? De activiteitencommissie heeft aangetoond dat er bereidheid is om te sponsoren. Er melden zich helaas niet direct enthousiaste leden die deze klus willen oppakken.
14. Bestuursverkiezing, volgens rooster aftredend en herkiesbaar:
Aftredend: Mia Brinkman (niet herkiesbaar)
Aftredend: Jan Doedens (als secretaris)
Aantredend: Jan Doedens (als voorzitter)
Aantredend: Aad Kester (als contactpersoon commissies en secretaris) Voorstel om Hans van der Poel als algemeen adjunct in het bestuur op te nemen.
Mia treedt af omdat zij gedurende 3 termijnen een bestuursfunctie heeft gehad. Jan bedankt Mia met een bos bloemen, een aardigheidje en een mooi woordje hartelijk voor al haar werk.
Jan was secretaris en wordt de nieuwe voorzitter, Aad de nieuwe secretaris. Hans van der Poel wordt door de leden gekozen als nieuw bestuurslid.
Dirk memoreert dat Jan ook al 8 jaar in het bestuur zit, dus nog maar 1 jaar als voorzitter aan mag blijven. Heeft het bestuur daarover nagedacht?
Er wordt aangegeven dat ook Paul aan het eind van het jaar zal stoppen als penningmeester. Dan zullen we met het gewijzigde bestuur en met de leden moeten bekijken op welke manier we verder gaan. Het is niet alleen een bestuursdingetje, ook de leden spelen hierin een grote rol.
15. Rondvraag
Marianna vraagt of de mogelijkheid gemaakt kan worden dat leden bij elk toernooi zich apart kunnen inschrijven.
Dirk geeft namens de wedstrijdcommissie aan dat we toernooien en melees hebben. Bij sommige toernooien kan men zich uitsluitend als team opgeven omdat er ook mensen zijn die het leuk vinden om als team te spelen. Bij andere toernooien kan men zich individueel inschrijven. Voor het eerst wordt bij het aankomende triplettenkampioenschap de mogelijkheid geboden om je naast de inschrijving per team ook individueel aan te melden. Als er dan 3 individuele aanmeldingen zijn, dan wordt daarvan een team gemaakt.
Cor vraagt waarom de IDC ook niet door de wedstrijdcommissie wordt georganiseerd? Alle wedstrijden zouden door de wedstrijdcommissie moeten worden georganiseerd en niet door het bestuur. Naast de principiële gedachte hierover speelt mee dat er door omstandigheden in de afgelopen IDC heel vaak slechts 2 wedstrijden per avond werden gespeeld. Dat wordt door de deelnemers als storend ervaren.
Tevens vraagt hij zich af of wij de IDC volgens de regels van de NJBB of volgens eigen regels spelen. Volgens de NJBB regels zouden spelers die hoger hebben gespeeld niet lager mogen invallen.
Deze beide zaken worden besproken binnen het bestuur.
Cor geeft ook aan dat hij verbaasd was dat de inschrijving voor de clubkampioenschappen Tripletten gratis is. Dirk geeft namens de wedstrijdcommissie aan dat hiervoor gekozen is omdat het een intern clubkampioenschap betreft.
Teo vraagt de leden om op 26 maart te komen helpen om de buitenbanen weer speelbaar te maken. Die middag moeten de zeilen van de buitenbanen gehaald worden.
16. Sluiting
Jan sluit om 21.30 uur de vergadering.
Notulen Algemene Leden Vergadering Mazijk de Petanque.
Datum: 25 maart 2024
Bestuur: Mia Brinkman, Paul Roose, Teo Gorter, Jan Doedens, Aad Kester
Aanwezig: Marianna Minnen, Ilse Hoogerhuis, Gerard Jansen, Ben van Leeuwen, Fred Drent, Mimi v Brummelen, Ruud Klein, Gerard Woutersen, Charles Jansen, Marga Staakman, Pieter Roof, Steef Kosterman, Johnny Dirksen, Peter Dirksen, Hans v Haaren, Dirk van der Leer, Lucie v Geffen, Evert v Dijk, Dilia v Dijk, Tiny Pettinga, Sjaak Zumbrink, Liesbeth Bode, Corry v Willigenburg, Cor Hagenaars, Trudy den Heijer, Friedjof Egeler, Mieke Egeler, Wies Gerrits, Bert Gerrits, Riens Kraaieveld, Tua Roose, Miep Vonk, Jet Groenendijk, Ton Smetsers, Rob v Willigenburg, Thea Savelberg, Inge Hagenaars, Joop v Os,
Machtigingen voor: Magda v Os, Kees v Rossum, Nico den Heijer, Hans Hartwigsen.
Afwezig met kennisgeving: Ans Grotenbreg, Jenny Beauveser, Hans Barneveld, Robert Brüheim, Desire v Tuijl, Karin de Graaf, Marlies Kester, Gonny Dekker.
Agenda
Opening
Vaststellen van het aantal stemgerechtigden
Vaststelling agenda
Mededelingen/ingekomen stukken
Notulen ALV 24-04-2023
Jubilarissen
Jaarverslag secretaris 2023
Contributie
Financieel Jaarverslag 2023
Verslag kascontrole commissie en decharge bestuur
Verkiezing leden kascommissie
Stemming aanpassing Huishoudelijk Reglement
Bestuursverkiezing 2024
Nieuw Commissies
Telling woensdag mêlee / meer speelmomenten
Rondvraag
Sluiting
Opening
De voorzitter opent de vergadering en heet iedereen van harte welkom. En deelt mede dat er 47 stemgerechtigden stemmen zijn geregistreerd.
Vaststelling agenda
Punt 15 telling woensdag mêlee en meer speelmomenten is toegevoegd
Mededelingen/ ingekomen stukken.
Ingekomen: Boven vermelde afmeldingen
Mededeling: Er zijn vier machtigingen binnengekomen.
Notulen ALV 14-11-2022
Punt 4 staat de statuten zijn akkoord, dit moet worden de notulen zijn akkoord
Joop en Magda v Os hebben zich vooraf afgemeld dit staat niet vermeld (dit wordt gecorrigeerd in het verslag.)
Punt 9 Joop heeft samen met Sjaak de kas gecontroleerd maar dit staat niet als zodanig vermeld. (ook dit wordt in het verslag aangepast)
Jubilarissen
De voorzitter kondigt aan dat in de voorgaande bestuursvergadering is besloten dat jubilarissen die 35 jaar lid zijn ook een tosmunt ontvangen in de toekomst. Joop van Os, Jenny de Jong en Thea Savelberg krijgen nu een bos bloemen en in een later stadium de munten.
Verder zijn Dirk van der Leer en Willem de Kievit 25 jaar lid en ontvangen de zilveren tosmunt. Door een intern misverstand is Johnny Dirksen hier vergeten hij zou een 121/2 jaar tosmunt moeten ontvangen dit zal op een later tijdstip plaatsvinden.
Vervolgens worden Teo Gorter en Jan Doedens gefeliciteerd met het behalen van het Trainer 3 diploma, zij krijgen ieder een bos bloemen.
Ook wordt Trudy den Heijer in de bloemen gezet voor haar meer dan 10 jaar werk voor de wedstrijd commissie.
Dirk wordt bedankt voor zijn bijna drie termijnen als secretaris van onze vereniging. Jan Doedens heeft zijn taak overgenomen.
Jaarverslag secretaris 2023
Geen op of aanmerkingen over het jaarverslag.
Contributie
Zoals vorig jaar al aangekondigd gaan we de contributie met € 1,-- per maand verhogen met ingang van April dat betekent dit jaar met € 9,-- en 2025 met € 12,-- per jaar.
Financieel jaarverslag 2023
Paul geeft aan dat het verlies dit jaar lager is dan verwacht en vraagt of er nog vragen zijn uit de zaal over zijn berekeningen.
Evert vraagt wat de reserves zijn van onze vereniging. Paul geeft aan dat dat ongeveer € 22.000,-- is. Dit is in eerste instantie bedoeld geweest voor de nieuwe huisvesting maar wordt nu gebruikt voor ledenwerving wat ons dit jaar al 24 nieuwe leden heeft opgeleverd. Hans v Haaren vraagt “afgelopen jaar is er € 1800,-- aan ledenwerving besteed en op de begroting van dit jaar staat maar € 900,-- begroot. Betekent dit dat onze ambitie dit jaar op een lager pitje staat”. Paul memoreert dat we al een aantal spandoeken en Beach vlaggen hebben en die kosten hoeven dit jaar niet meer gemaakt te worden. Hans vraagt zich af of het budget voor de activiteiten commissie dan wel groot genoeg is.
Joop vraagt of de contributie verhoging al is doorgerekend in de begroting, daar wordt ontkennend op gereageerd.
Trudy geeft aan dat ze deze manier van de cijfers weergeven erg onduidelijk vindt. Cor beaamt de zorgen van Trudy en vraagt waar de opbrengsten van het statiegeld van de door ons verzamelde blikjes en flesjes staat. Paul meldt dat deze wel zijn opgenomen maar onder een andere benaming. Bert meldt dat hij van Monique toestemming heeft het statiegeld van de blikjes voor de vereniging Mazijk te mogen verzamelen. Besloten wordt het voortaan als statiegeld inkomsten in de boeken te vermelden.
Verslag kascontrole commissie en decharge bestuur.
Sjaak Zumbrink en Bert Gerrits hebben de kas gecontroleerd en Sjaak doet verslag van de controle en geeft met complimenten aan de penningmeester aan, dat alles prima in orde is.
De commissie stelt voor het bestuur decharge te verlenen, de vergadering gaat hiermee akkoord.
Verkiezing leden Kascontrole commissie
Sjaak is na drie jaar aftredend, Bert Gerrits vormt komend jaar samen met Tiny Pettinga de kascommissie.
Stemming aanpassingen van het huishoudelijk reglement
Alle 13 punten zijn met een ruime meerderheid van stemmen aangenomen.
Bij enkele punten zijn wel aanpassingen in de tekst gevraagd. We zullen ze hieronder benoemen en aanpassen in het huishoudelijk reglement.
Punt 1 wordt de tekst aangepast in (Bondslidmaatschap volledig en van het clubdeel de maand waarin je start plus het aantal maanden in het lopende jaar)
Punt 2 wordt zijn ook aangepast naar zijn/haar.
Punt 6 hier wordt onderscheid gemaakt tussen kosten die onder de commissie vallen en kosten van consumpties voor officials die verrekend worden door de barcommissie met de penningmeester.
Punt 7 hier gaat punt 6 trainingen voor leden ook verdwijnen.
Punt 11 het clubblad verdwijnt in zijn geheel en bij puntje 4 wordt toegevoegd Shirtsponsoring.
Bestuursverkiezing
Dirk is aftredend en niet herkiesbaar, Jan Doedens neemt de functie van Dirk over. Aad Kester is gevraagd om de plaats die Jan achterlaat in te vullen.
Aad stelt zich voor en houdt een pleidooi voor alle leden om zich aan te melden bij een commissie om zo de vereniging nieuw leven in te blazen.
Nieuwe commissies
Cor meldt dat hij vóór het kersentoernooi stopt met activiteiten voor de wedstrijdcommissie.
Wedstijdcommissie: Dirk van der Leer voor 2024, Tiny Pettinga, Ben van Leeuwen en Fred Drent
Activiteiten commissie: Joop van Os, Mimi v Brummelen, Tua Roose en Hans v Haaren
Bardienst: Marlies Kester voor de dinsdagavond
Jenny de Jong meldt dat leden van de vrienden Loterij kunnen aangeven dat zij Mazijk willen steunen dan levert dat € 100,-- per jaar voor de vereniging op.
Dirk stelt voor het aantal spelers in de hal te beperken tot Max. 32. Dit wordt dan geregeld met een afhang systeem met 32 kaartjes.
Dirk stelt voor de woensdag ochtend als tweede speelmoment te gaan regelen.
Voor het verdelen van de spelers stelt Dirk voor de kaartjes die we al hebben te gebruiken om de schijn van manipulatie weg te halen.
De voorstellen van Dirk worden met een duidelijke meerderheid aangenomen.
Rondvraag
Tiny vraagt: Baansponsor bordjes moeten worden aangepast.
Ton vraagt: Of de notulen kort na de vergadering aan iedereen rondgestuurd kunnen worden. Jan zegt dit te zullen verzorgen.
Jenny zegt: dat er nog een lid is dat 121/2 lid is maar deze vergadering niet is genoemd. (van de secretaris: Dit is bij punt 5 al beschreven en wordt binnenkort uitgevoerd)
Bert vraagt: Is het mogelijk dat de data die wij doorgeven niet door de stichting ingevuld worden met een ander toernooi waardoor wij moeten uitwijken. Mia geeft aan dat dit een kwestie is van inkomsten voor de stichting en dat een kickboks toernooi zwaarder weegt dan onze toernooien.
Sjaak vraagt: wordt er nog groot onderhoud gepleegd aan de buitenbanen gedaan. De rotte bielzen worden vervangen door plastic balken.
Teo haalt nog even aan dat het tegelwerk door de gemeente moet worden vervangen.
Mieke vraagt: wat gebeurt er als er om twee uur 50 man komen wat dan?
Dirk geeft aan dat er dan 18 man te veel zijn en niet kunnen spelen.
Sluiting
Niets meer aan de orde zijnde dankt de voorzitter een ieder voor zijn of haar inbreng en sluit zij de vergadering.
Namens het bestuur,
Jan Doedens